“Samsung mokykla ateičiai” prizą laimėjo Molėtų r. Kijėlių specialaus ugdymo centras

Sausio 30 d. Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje įvyko jau trečius metus organizuojamos pedagogų mokymo programos „Samsung Mokykla ateičiai“ finalas, kuriame išrinkta labiausiai inovacijoms pasirengusi mokykla. Bendrovės „Samsung“ skiriamas 10 000 eurų prizas pirmą kartą atiteko vaikus su negalia ugdančiai įstaigai – Molėtų r. Kijėlių specialaus ugdymo centrui. Jo pedagogų parengtas skaitmeninių pokyčių projektas vertinimo komisijos pripažintas tvariausiu ir turinčiu didžiausią poveikį mokinių pasiekimų gerinimui. Vertinimo komisijos pirmininkė Mokyklų tobulinimo centro programų direktorė Marina Vildžiūnienė sakė, kad ši mokykla turėjo stiprias konkurentes, tačiau jų idėja individualizuoti mokymosi turinį pagal kiekvieno vaiko galimybes, komisijai pasirodė kaip perspektyviausia ir aktualiausia.

Prizą atsiėmę molėtiškiai džiaugėsi savo sėkme. Anot jų, skaitmeninį projektą jie ruošė itin atsakingai, atidžiai įvertinę specifinius auklėtinių poreikius, kuriuos patenkinti be naujųjų technologijų būtų sudėtinga. Laimėtą 10 000 eurų vertės čekį „Samsung” technologijoms įsigyti, mokykla žada skirti planšetėms, interaktyviai lentai ir virtualios realybės įrangai, kuri yra ypač svarbi lavinant specialiųjų poreikių vaikus.

„Varžėmės su daugybe pajėgių mokyklų – tai mums buvo didžiulis iššūkis. Vis dėlto savo pergale tikėjome visų mokymų metu. Stengėmės kalbėti apie tai, kas daugeliui yra nematoma – vaikų su negalia ugdymą, todėl esame be galo laimingi, kad buvome išgirsti. Savo projekte atskleidėme, kaip technologijos leistų efektyviau ugdyti specialiųjų poreikių vaikus – lavinti buitinius įgūdžius, integruoti į kasdienį gyvenimą, pajusti ir pamatyti tokius dalykus, kokių įprastai negalėtų, pavyzdžiui, pasitelkiant virtualios realybės akinius”, – kalbėjo Molėtų r. Kijėlių specialaus ugdymo centro direktorė Asta Jakovlienė.

Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos globojama tęstine pedagogų švietimo programa „Samsung Mokykla ateičiai“ siekiama tobulinti mokytojų lyderystės, pokyčių valdymo bei skaitmeninio raštingumo kompetencijas ir kurti šalies mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką. Tokiu būdu siekiama gerinti mokinių pasiekimus ir padėti jiems geriau pasirengti ateities profesiniam gyvenimui. Nuo pat starto 2014-aisiais, programoje, kurios mokymai trunka beveik pusmetį, iš viso dalyvavo 200 mokytojų ir mokyklų vadovų iš 50-ies Lietuvos ugdymo įstaigų. Šių metų finale dalyvavo net trys UNESCO asocijuotųjų mokyklų tinkle dalyvaujančios Lietuvos mokyklos.

Finalistų parengtus skaitmeninių pokyčių projektus vertino kompetentinga komisija: Kauno technologijos universiteto E. mokymo technologijų centro vadovas Gytis Cibulskis, Mokyklų tobulinimo centro programų direktorė Marina Vildžiūnienė, Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojas Mantas Masaitis, Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis, Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos Švietimo ir mokslo programų vadovė Liliana Bugailiškytė – Lideikienė, Lietuvos mokinių sąjungos prezidentė Dovilė Bikelytė bei TAMO grupės atstovė Malvina Majauskaitė.