Mokymasis visą gyvenimą

Mokymasis visą gyvenimą – svarbiausias UNESCO švietimo ir mokymosi principas.

Žinių, įgūdžių ir sąvokų, kurios įgyjamos mokykloje ar universitete, neužtenka visam gyvenimui. Mokymas ir švietimas suteikia žmogui galimybių prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos ir naujų technologijų. Šiuolaikinis gyvenimas teikia daugiau galimybių ir alternatyvų, bet kartu daugiau rizikos ir netikrumo. Šitokiame socialiniame pasaulyje aukščiausios kokybės prekė yra naujausia informacija, žinios ir įgūdžiai. Žmogui turi būti sudarytos sąlygos nuolat mokytis. Jis neturės mokymosi motyvų, jeigu mokymo ir švietimo kursų turinys ir metodai neatitiks jo poreikių, o įgytos žinios ir įgūdžiai nebus vertinami darbe. Todėl švietimo ir mokymo sistemos turi keistis ir suteikti galimybes žmonėms mokytis ir šviestis.

Visuomenė turi priprasti ir prisitaikyti prie poreikio nuolat tobulinti žinias (universiteto laipsnio įgijimas yra aktualus maždaug penkeriems metams) – nuolatinis patirties įgijimas ir galimybė asmenims ir organizacijoms nuolat mokytis ir tobulintis yra svarbiausia vertybė ateičiai. Tuo tikslu kokybiško visą gyvenimą trunkančio mokymo ir mokymosi galimybės (prieinamumas) yra būtinos visiems žmonėms, nepaisant jų užsiėmimo ir aplinkybių. Švietimas taip pat turi būti suderintas su nacionalinės kultūros ypatybėmis ir visuomenės socialinėms reikmėmis. Dėmesys turi būti telkiamas į mokymosi metu vykstantį keitimąsi žiniomis, vertybėmis, įgūdžiais ir perspektyvomis tokiu būdu, kad būtų užtikrinami pragyvenimo šaltiniai ir padedama piliečiams gyventi darnų gyvenimą.

Mokymosi visą gyvenimą strategijos centrinė institucija yra UNESCO mokymosi visą gyvenimą institutas, aktyviai bendradarbiaujantis su tarptautiniais partneriais, siekiant padėti valstybėms narėms diegti mokymosi visą gyvenimą nuostatas nacionalinėse švietimo sistemose. Svarbiausi UNESCO ir partnerių siekiai šioje srityje: skatinti žinių partnerystę besiplečiančioje tarptautinėje visuomenėje, stiprinti minėto instituto funkciją, kaip tarptautinio centro, tarpdisciplininių žinių, tyrimų ir gerosios patirties visame pasaulyje platformos, demonstruoti geruosius naujovių taikymo mokymuisi visą gyvenimą kaip darnaus vystymosi proceso sąlygai skatinti pavyzdžius, kurti dinamiškus forumus, kuriančius sąlygas formuoti tyrimų rezultatais grįstas strategijas ir praktiką, skatinti keitimąsi idėjomis ir tyrimų įžvalgomis bei dialogą ir bendradarbiavimą tarp regionų ir valstybių.